Chcę kupić Super bilet, ale IPR nie oferuje mi biletu w promocji – czy już się skończyła?

Promocja cały czas trwa – do odwołania. A powodów nieprzydzielenia biletu promocyjnego może być kilka. Na przykład jeden z klientów chciał kupić Super bilet na połączenie kolejowe Przewozów Regionalnych z Kętrzyna do Poznania dla dwóch osób. W internetowym systemie sprzedaży biletów IPR można kupić taki bilet na całą trasę, ale wówczas faktycznie IPR nie zaproponuje promocyjnej ceny. Dlaczego?

  1. Promocja Super bilet obejmuje połączenia w ofercie interREGIO i interREGIObus. W przypadku podróży z Kętrzyna należy pamiętać, że pociągi interREGIO kursują tam tylko w sezonie wakacyjnym, a poza nim można zaplanować podróż z przesiadką: do Olsztyna pociągiem REGIO, a dalej pociągiem interREGIO. To oznacza, że Super bilet można kupić tylko na pociąg IR, czyli poza wakacjami tylko na odcinek Olsztyn – Poznań. Natomiast na odcinek Kętrzyn – Olsztyn można kupić bilet w taryfie REGIO, a system IPR obniży cenę dzięki automatycznemu zastosowaniu oferty TY i raz, dwa, trzy w przypadku, gdy planujemy podróż w towarzystwie przynajmniej jednej osoby. A w przypadku innych odcinków IPR zaproponuje niższe ceny, jeśli na wybranej trasie obowiązuje którakolwiek z regionalnych ofert promocyjnych, np. Połączenie w dobrej cenie.
  2. W przypadku zaplanowania podróży z przesiadką warto też pamiętać, że oferta Super bilet obejmuje połączenia bezpośrednie. Dlatego jeśli planujemy podróż kilkoma pociągami interREGIO lub pociągiem IR i IRbusem, warto najpierw sprawdzić możliwość zakupu biletu promocyjnego osobno na poszczególne połączenia.
  3. W przypadku chęci zakupu Super biletu dla kilku osób należy pamiętać, że – zgodnie z warunkami taryfowymi oferty – podczas jednej transakcji można kupić bilet dla jednej osoby (dla siebie lub dla innej osoby, której dane zostaną wskazane na bilecie). Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by po sfinalizowaniu zakupu pierwszego biletu spróbować kupić bilet dla kolejnej osoby – towarzyszącej nam w podróży.
  4. Ostatnim powodem może być fakt, że pula promocyjnych biletów na wybrane przez nas połączenie uległa już wyczerpaniu. Liczba Super biletów na każdy pociąg jest bowiem ograniczona. W takim przypadku warto pomyśleć o zmianie pociągu na inny z oferty PR – system IPR ułatwia zaplanowanie podróży, proponując wszystkie połączenia na dany dzień na konkretną trasę.